Translate

tirsdag den 8. maj 2012

Sika-hjorte i Nara.
















Når man skal op til Todaiji Tempel skal man igennem Nara Park, som er beboet af ret mange sika hjorte, som ikke lader nogen være i tvivl om det er deres park og vi andre kun er på besøg.
De er nu ret søde og kælende, især hvis man fodre dem. Man skal dog passe lidt på når man fodre dem for de er ret så grådige og ikke så meget for at dele, så de kan godt nive og bide lidt i en, men ikke noget man kommer til skade af.
For mig var det en stor oplevelse at fodre dem og kæle for dem, men jeg elsker også dyr ret meget.
Da vi var der så jeg et forældre par med en lille pige. Forælderne havde købt nogle riskager hun skulle fodre dem med, men for sådan en bette størrelse kan de være store og skræmmende når de niver i hende for at få flest mulige af de riskager. Og den her bette pige bare hylede og skreg, for hende var det overhovedet ikke sjovt, men forælderne blev bare ved med at tage billeder og sige til hende hun skulle give nogle af de riskager til hjortene. Jeg blev virkelig sur, for hvorfor bliver de ved når de tydelig kan se hun er bange og ikke synes det er sjovt, så tag hende dog op.
Som voksen kan man sagtens fodre dem, men som lille barn vil jeg ikke anbefale det da de kan være ret grådig og selv om man ikke kommer til skade når de niver i en får man alligevel blå mærker.
Men søde er de og det er sjovt at kunne gå rundt mellem dem og når de kommer op til en og vil kæles for, for alt taget i betragtning er det jo et vildt dyr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar