Translate

onsdag den 9. maj 2012

Nigatsudo i Nara.

 Når man har set Todaiji Tempel og fortsætter op bag ved i stedet for at tage udgangen efter souvenir området er der meget mere at se. Jeg var især optaget af at kigge på rødderne fra træerne, jeg synes det var et helt kunstværk i sig selv.

 Stenene i baggrunden har indgraveret navnene på folk der har doneret penge til stedet. Nogle af stenene er helt tilbage fra Edo-perioden og skriften lyder på 100 yen doneret. Idag er det begranset hvad man får for 100 yen, men dengang var det en velhavende formue. Jeg kan selvføldig ikke læse hvad der står, men min mand oversatte meget for mig og vi fik meget tid til at gå med at snakke om især de sten der er både 200-300 år gamle.


 Udsigt over Nara, man kan bag ved træerne se toppen af Todaiji Tempel og bag ved bjergene ligger Osaka.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar