Translate

fredag den 6. januar 2012

Verdens bedste boller.



Da jeg var hjemme fik jeg bagt en masse. Vi har ingen ovn, så jeg fik virkelig udnyttet at mine forældre har.

Boller.
50 g gær
4 dl lunken vand
2 dl olie
2 tsk salt
2tsk sukker
700 g mel

Gæren røres ud i væsken og resten tilsættes.
Hæve 30 minutter. Slå dejet ned og tril til boller. Efterhæv i 30 minutter. Pensel med æg og bag dem 10 til 15 minutter ved 200 grader.

De er virkelig nemme og lave og der bliver altså nogle flere end dem billedet viser. De er dejlig bløde og de dufter bare så godt. De kan sagtens fryses og så lige lunes inden de serveres. Jeg har prøvet og smagt mange boller gennem tiden, men skal jeg selv lave dem bliver det altid efter denne opskrift for andet virker bare ikke for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar