Translate

onsdag den 6. november 2019

Entsuin tempel i Matsushima.

Lige ved siden af Zuiganji ligger et mindre tempel, Entsuin tempel. Det blev bygget i 1647 og det er bygget som et mausoleum for Date Terumune's søn Date Mitsumune der døde i den unge alder af kun 19 år. Det første man ser når man kommer ind i templet er en rigtig smuk stenhave der især er fantastisk om efteråret fordi mange af træerne er ahorntræer der bliver røde om efteråret. Det er da også det stedet er mest berømt for.



Det er et rigtig stille og roligt sted som de fleste går forbi efter at have besøgt Zuiganji og det er egentlig synd for der er en del at se på især hvis man kan lide haver.



Selve templet er ikke så stort og meget afdæmpet i forhold til så mange andre templer i Japan, men det er jo også bygget som et mausoleum. Inde i selve templet er der en statue af Date Mitsumune på en hest omgivet ag statuer af hans følgere der alle begik ritualt selvmord efter hans død. 


Ud over den japanske stenhave er der også en mere vestlig have fyldt med roser. Både Date Mitsumune og hans far var meget interesseret i vesten og derfor kan man finde flere symboler fra vesten, så som kors og det ældste billede der findes i Japan af en rose.


Naturen i og omkring Matsushima gør helt klart stedet værd at besøge på en 1-dags tur hvis man er i Sendai. 
Det eneste jeg ikke var så vild med under vores besøg i Sendai var deres specialitet. Der er 2 fødevare som Sendai er kendt for, det ene er oksetunge og det andet er sea pineapple. Jeg kan simpelthen ikke finde en dansk oversættelse af hvad det er. Desuden er jeg ret sikker på vi ikke spiser det i Danmark. Det kan vel bedst beskrives som en slags søpølse. Vi smagte det en enkelt gang og det er ikke noget jeg har behov for at smage igen. Oksetungen smagte vi også på men jeg synes det var ret sejt, så det bliver bare aldrig min favorit. Normalt er jeg ret glad for japansk mad, men lige her må jeg indrømme at det ikke smagte. 

Har du været i Sendai under dit besøg i Japan ?? Fik du smagt sea pineapple og kunne du lide det ??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar