Translate

lørdag den 15. november 2014

Efterårets farver i Hakone.

Jeg er simpelthen bare kommet så håbløst langt bagud med alt ting og det er virkelig ved at gå mig på for jeg er sån en person der bare gerne vil nå det hele og gøre det så godt som muligt og gerne lidt til. Men nogen gange flasker det sig bare ikke lige efter planen. Jeg har på det sidste været ude og tage rigtig mange billeder. Desværre har jeg fået støv i kameraet ( igen igen ) så jeg bruger meget tid på at redigere sorte pletter væk. Jeg skal selvføldig have det renset men det er lige med at finde en dag hvor det passer ind i skemaet og da jeg snart rejser hjem til Danmark og der er rimlig mange ting jeg skal nå inden tror jeg ikke det bliver før jeg kommer tilbage til Japan igen til januar at jeg kan få det renset. En ting er sikkert jeg vil ikke betale for at få det renset i Danmark når jeg kan få det gjort herude til langt under halv pris, så indtil da må Photoshop være min bedste ven. Men det går nu nok også da det kun er 2 pletter og der skal være klar baggrund der hvor de er for at man kan se dem, men det er typisk mig at være så selvkritisk at 2 sorte pletter bare ikke skal være på mine billeder.

Nå men for at starte fra en ende af med alt det jeg nu er kommet bagud så ville jeg fortælle om vores tur til Hakone for over en uge siden. Det var en rigtig god tur hvis man ser bort fra vejret. Det var så overskyet og diset at man næsten ingen ting kunne se når man begyndte at komme op i bjergene. Jeg havde virkelig sån håbet på et billede med Mt.Fuji og en bjergskråning klædt i røde, gule og orange farver, men det blev det ikke til. Jeg har efterhånden været i Hakone utallige gange, men jeg har aldrig set Mt.Fuji fra Hakone. Jeg er simpelthen bare så uheldig hvad det angår. Men så er det jo heldigvis godt hun kan ses fra andre steder også.
Vi brugte det meste af en dag på at trave rundt i bjerg områderne og da det sidst på eftermiddagen begyndte at regne valgte vi at tage i spa. Vi var også begyndt at fryse lidt så det var rigtig dejlig at blive varmet op af kildevandet fra Hakones vulkaner. Det resulteret bare i at jeg mindre end et døgn efter var blevet snot forkølet og tilbragte det meste af weekenden i sengen. Så snart man kommer op i bjergene er der faktisk ret så koldt, men hernede i Yokohama og omegn kan været stadig godt være lunt om dagen, dog bliver det hurtig koldt så snart solen er væk. Jojo det er blevet rigtig efterår nu.

 Det var en grå og diset morgen med regn i luften da piraterne
var klar til at stævne ud.
 Selv en parkerings plads kan være lidt af en attraktion
når den er klædt i efterårs farver.

 Sån lidt nedefra og op.

Bladene er så småt ved af falde af 
og vinteren er lige om hjørnet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar