Translate

onsdag den 8. maj 2013

Japanske snacks.




Japan er et fantastisk land at gå på opdagelse i hvis man gerne vil smage noget man ikke har smagt før. Madlavning kan godt nogen gang være en rigtig udfordring, for der er rigtig mange ingredienser jeg ikke aner hvordan man bruger, selv om jeg dog har lært en del om japansk madlavning efterhånden.
Men er man i Japan og skal have noget med hjem man ikke finder i danske supermarkeder er udvalget stort. Hvad med KitKat overtrukket med hvid chokolade tilsat te, så vidt jeg ved laves de kun til salg i Japan. Smagen er noget anderledes, men jeg synes godt de kan spises.
En anden snack japanerne holder meget af er Dango. Det er kugler lavet af risvand sat på en pind. Nogen er tilsat smag og andre er overtrukket med en slags gele eller tyk pasta.
Den lyserøde, hvide og grønne udgave på billedet er kirsebærblomst, neutral og grøn te. Den anden udgave er neutrale kugler overtrukket med en sød soja gele. Jeg har også set man kan få dem med tang, så er de meget mørkegrønne eller med en tyk pasta af røde bønner. Selvføldig er der mange andre varianter, men nogle sælges kun i begrænset periode alt efter årstiden. Har man mulighed for at prøve så kan de godt anbefales, de er ikke dyre og kan købes i stort set alle supermarkeder eller forretninger der sælger japanske specialiteter, men husk at kigge på datoen for de har ikke særlig lang holdbarstid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar