Translate

lørdag den 25. maj 2013

Nakijin Slots Ruiner.

 Ydermuren rundt om Nakijin slot

Trappen der føre ind til inder slottet.

Et andet slot vi besøgte ligger længere nord på Okinawa. Det er meget anderledes end slottet i Naha. Ved Nakijin er der kun ruinerne tilbage, men det er lige så gammelt som Shurijo. Nakijin minder faktisk mere om en borg end et slot, det er bygget i sten og fra inder slottet har man en helt fantastisk udsigt over Det Kinesiske Hav. Der er ikke nær så mange besøgende som i Shurijo, men jeg synes stadig det er et besøg værd. Man får et klart indtryk at fordums storhedstid og det er sådan et sted hvor man tænker, hvis mure kunne tale hvilken historier ville de så fortælle. Det er et virkelig stort område, men fordi det er ruiner og derfor ikke så meget at se andet end udsigten fra toppen kan man hurtig komme igennem stedet. Der var næsten ingen da vi var der, så vi gik rigtig rundt og hyggede os og min mand fortalte mig historier om fortidens konger og herskere på Okinawa og hvordan det hele havde været opdelt, så igen endte tiden med at løbe fra os.
Min mand er lige så interesseret i historie som mig, så derfor besøger vi ofte steder som dette når vi er nogle steder, frem for at se på moderne kunst eller shopping centre, det eneste der keder ham lidt er hvis der er for mange blomster og jeg helst skal have taget billeder af dem alle sammen, men der var ikke lige så mange blomster på Okinawa, eller også var det fordi han undgik dem, men det var nu også helt i orden for der var så mange andre spændende ting at se og opleve.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar