Translate

mandag den 23. juli 2012

Vindklokker.















I fredags tog vi en tur til Kawasaki, som ligger mellem Yokohama og Tokyo. Grunden var at Kawasaki Daishi havde en stor festival med vindklokker. Det er noget der er meget brugt her i Japan. Om sommeren når det er hedt og solen steger fra en skyfri himmel vil man jo gerne køles lidt ned og derfor gør mange japanere det  at de hænger vindklokker op udenfor. Ideen er den at når man høre lyden af metal det i vinden slår let på glas skal få det til at løbe koldt ned af ryggen på en fordi det for mange kan være en ubehagelig lyd. Der må så helt klart være noget jeg har helt misforstået, for jeg synes ikke lyden er ubehagelig, men mere  magisk. Jeg synes det lyder helt fantastisk når man kan høre lyden af flere klokker der spille i vinden. Da vi besøgte templet var der over 30.000 vindklokker, det var et kæmpe stort marked.
Vindklokker kommer i mange forskellige design, som du kan se på billederne. Nogle er mere traditionelle mens nogle er sød eller sjove.
Det er ikke noget der masse produceres på en fabrik, de er håndlavet og håndmalet og derfor kan nogle af dem også være ret dyre. Dem vi så kom for hele Japan og de er forskellige alt efter hvor de kommer fra.
Jeg synes det var helt fantastisk at gå rundt derinde, og jeg kunne have købt en masse, hvis det nu ikke lige havde været fordi min mand var med til at styre min købelyst. Normalt har jeg ikke et shopping gen, men det havde jeg det og jo jeg fik da 1 med hjem, selv om det var meget meget svært at vælge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar