Translate

onsdag den 20. juni 2012

Kegon Vandfald






Kegon vandfald nær Nikko er med sine 97 meter Japans 3. største vandfald.
Det ligger i flotte natur omgivelser oppe i bjergene og en stor oplevelse at se uanset årstiden.
Men det har en lidt dyster historie. Den 22 maj 1903 begik en ung filosofi studerende og poet selvmord ved at springe ud. Han havde inden da skåret en farvel brev ind i et træ. Han led af ulykkelig kærlighed og kunne ikke få hans udkårende, så derfor valgte han denne skæbne. Historien blev dengang trygt i en avis og den spredte sig hurtig og siden da har stedet været et populært sted for ulykkelig forelsket mennesker at begå selvmord. Det er sjældent de bliver fundet pga de kraftige vandstrømme, så det siges der under vandfaldet ligger en hel del skeletter. Men trods den dyster og triste historie er det et flot sted. Og hvis man er ualmindelig heldig kan man se en af de meget sjældne bjerg hjorte. De er meget sky og der findes ikke ret mange af dem mere, desværre. Jeg har en japansk veninde, der har arbejdet i London Zoo og da hun så billedet gik hun helt i extase, for det er aldrig lykkes hende at komme til at se en selv og hun har forsøgt mange gange. Og jeg ledte ikke engang efter den og jeg vidste egentlig heller ikke hvor svine heldig jeg lige havde været. Og så oven i købet få et billede hvor den står og kigger direkte på mig. Jojo, man har da lov at være heldig en gang imellem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar