Translate

mandag den 7. februar 2011

Hyggedag i Tokyo.

Cafe besøg og kasser med grisetæer.

I lørdags havde vi bare en rigtig hyggedag. Vi var taget til Shabuya hvor der ligger en indonesisk cafe/galleri, hvor vi spiste og så på grafiske billeder taget ved hjælp røngten. Der er en der hedder Morgan Fisher der har lavet billederne og jeg var faktisk ret vilde med dem, havde jeg haft pengene kunne jeg godt finde på at købe et af dem. Jeg kan godt lide kunst, både den klassiske men også den mere anderledes af slagsen. Mange tror desværre at kunst er noget der hænger på vægen over sofaen, men det er forkert. Kunst kan være mange ting, men det er en selv der afgøre hvad der er kunst for en selv. Det gode ved at bo her i Yokohama og Tokyo er at er mange kunstgallerier og museumer og at udstillingerne hele tiden skifter. Jeg holder meget af kunst der provokere og træder uden for normer og rammer, det er det der er mest fasinerende at tage ud og se på. Men som sagt er kunst meget og mange forskellige ting alt efter hvilken øjne der ser.
www.morgan-fisher.com

Efter vi havde spist tog vi vider til Black Marked Street, et af mine ynglings steder i Tokyo, det er et område hvor der en markede. Det kan bedst beskrives som et inferno af sanseindtryk fra gamle mænd med smøgen hængende i mundvigen der står med en fisk i hver hånd og råber Kom og kø, friske fisk, til den kraftige duft af tang der er ved at blive kogt blandet med et strejf af Mellemøsten og kebab. Og så det mylder af mennesker der er og ikke kun japanere men også indere, amerikanere, australier og midt i det hele en enkelt dansker, der som uddannet smørrebrødsjomfru var ved at tabe kæben over papkassen med grisetæer til 100 yen stykket
(5kr stk) der stod midt på vejen og tænkte den var aldrig gået i Danmark, en papkasse med fødevare midt på vejen. Det er et fantastisk sted og jeg glæder mig allerede til vi skal derhen igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar