Translate

mandag den 6. februar 2017

Forår i luften.

I følge kalenderen skulle foråret været kommet. I Japan siger man foråret kommer dagen efter setsubun som var i fredags. På nogen punkter har foråret meldt sin ankomst, vejr messigt måske ikke helt. Vi har da haft en enkelt dag hvor temperaturen sneg sig op på 19 grader, en dejlig solrig dag. Men langt de fleste dage ligger temperaturen mellem 8-12 grader, men på de dage hvor solen skinner er det faktisk nogen dejlige dage. Solen skinner desværre ikke i dag, det er råkoldt og overskyet og det ser ud som om der kan komme regn hvert øjeblik selv om de ikke har lovet det. 
På dagene med solskin kan jeg godt lide at tage mit kamera og gå en tur for at nyde solen og kigge efter de første tegn på foråret. Og dem er der faktisk rigtig mange af. Blomme blomsterne står med deres smukke lyserøde blomster og spreder en himmelsk duft. Ja faktisk kan man dufte dem inden man kan se dem hvis der står mange samlet på et sted. For mig er duften af blomme blomster blevet et symbol på forår og lysere tider. En anden ting er at når blomme blomsterne begynder at blomstre så er der ikke så lang tid til at kirsebær blomsterne følger efter. 
Vinteren har været meget mild her i Yokohama området så da jeg forleden var ude at gå en tur gjore jeg lidt at et fund. Jeg fandt nogen af de tidlige sorter af kirsebær blomster. De stod så fint med deres sarte lyserøde blomster. Nogen var sprunget helt ud, mens andre stadig stod med knopper. Men de var bare så fine som de stod der i den lille park. 
Jeg ved det er koldt hjemme i Danmark, jeg har hørt lidt om den sibiriske kulde der er på vej så jeg sender hermed lidt forår på vej mod Danmark i form af blomme- og kirsebær blomster.


Blomme blomster.




Blomme blomster

Blomme blomster.

Kirsebær blomster. 

Kirsebær blomster.

Kirsebær blomster.

Kirsebær blomster.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar