Translate

søndag den 31. januar 2016

Fukubukuro.

Så er jeg kommet tilbage til Japan efter 40 dejlige dage i Danmark. Jeg har det ondeste jetlag. Jeg troede det ville blive nemmere med årene, nu mere vant til at rejse man bliver, men jeg må konstatere jeg synes det tager længere tid at komme over. Jeg vågner ved 05.30 tiden om morgen og jeg har egentlig ikke noget imod at stå tideligt op, men når jeg kommer til eftermiddagen er jeg simpelthen så træt at jeg næsten ikke kan hænge sammen. Men på et tidspunkt bliver jeg vel i stand til at kunne sove til ved 07.00 tiden som for mig er et mere humant tidspunkt at stå op. Jeg ved godt det kun er 11/2 times forskel, men det er 1 1/2 time der gør en store forskel i den anden ende. 

Jeg har jo ikke fejret nytår i Japan i år, men det har ikke afholdt mig fra at tage del i nogen af de japanske nytårs traditioner. En af de nok nyere traditioner af slagsen er at købe fukubukuro. Oversat betyder det lykkeposer. Stort set alle forretninger i Japan sælger fukubukuro nytårs dag. De seneste år er mange forretninger også begyndt med at man kan bestille dem over nettet og få dem leveret til døren så man slipper for at skulle stå i mile lange køer sammen med hundrede vis af andre. Så jeg havde selvføldig sørget for at bestille dem jeg gerne ville have over nettet inden jeg rejste til Danmark så de stod og ventede på mig når jeg kom tilbage til Japan.
Jeg har købt 2 fukubukuro i år. 1 fra The Body Shop og 1 fra en te forretning der hedder Lupicia og jeg er meget tilfreds med det jeg har købt. Sidste år købte jeg også fukubukuro fra The Body Shop, men det er første gang jeg har købt en fra Lupicia.
I den fra Lupicia ( det øverste billede ) var der 10 poser af 50 gram med forskellig te. Jeg valgte pakken med frugt te, men man kunne også vælge bl.a grøn te og flere andre forskellige pakker. Jeg har ikke smagt på nogen af dem endnu fordi jeg har så meget te der står i forvejen som jeg gerne vil have drukket noget af inden jeg tager hul på mere. Men jeg drikker meget te så det skal jeg nu nok hurtig få bund i. Da jeg bestilte den fra Lupicia skrev jeg mig også op til at få tilsendt nyheds katelog med smagsprøver hver mdr. Jeg har ikke modtaget noget endnu, men jeg glæder mig til at se hvad det er for nogen smagsprøver de sender og ikke mindst at smage dem.
Den anden pakke jeg købte er fra The Body Shop ( nederste billede ). Jeg ejer ikke et shopping gen, men hos The Body Shop ville jeg ikke have problemer med at købe det hele hvis jeg kunne. Der var mange forskellige fukubukuro at vælge imellem, men jeg havde bestemt mig for at jeg ikke ville have en der indeholdt body butter fordi jeg har så meget i forvejen og selv om jeg bruger det rigtig meget så holder det bare så længe. Så i stedet for valgte jeg en pakke med hår produkter til tørt hår. Jeg har langt hår og døjer meget med her om vinteren at mit hår er tørt og elektrisk så jeg tænkte at dette måtte lige være sagen. Jeg har prøvet hårkuren fra denne serie til tørt hår før og man får det blødeste og dejligeste hår af det så at der er 2 krukker med hårkur var lige sagen. Pakken indeholder 2 store flasker shampoo, 2 store flasker balsam og de 2 store krukker hårkur. Desuden var der 1 lille af hver man kan tage med når man er på rejse og så var der noget vindrue kerne serum. Vindrue kerne serum har jeg ikke prøvet før og jeg må indrømme jeg var lidt skeptisk for hvad nu hvis det er sådan noget man får vildt fedtet hår af. Jeg hader når hår ser fedtet og uvasket ud, især mit eget. Men nu har jeg puttet noget i mit hår her i morges efter jeg havde været i bad og nej mit hår er ikke blevet fedtet af det så det kunne godt være man skulle begyndet at bruge det et par gange om ugen. Udover hår produkterne var der også en stof taske med i pakken. Den er meget beder end dem de sendte med ud sidste år for der var inden hank i eller noger. Men den her har hank og 2 knapper, så den har man større mulighed for rent faktisk at kunne bruge til noget.
Men alt i alt så er jeg rigtig glad for de ting jeg har fået i mine fukubukuro i år.

For god ordens skyld når indlæget nu handler om produkter man kan købe vil jeg lige påpege at dette indlæg ikke er sponseret hverken af The Body Shop eller Lupicia. Det er min egen uforbeholdte mening om 2 vidt forskellige forretninger som jeg holder meget af fordi de efter min mening sælger nogen rigtig gode varer.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar