Translate

torsdag den 20. september 2012

Foto motiver.











Som de fleste sikkert ved er Japan et meget fotogent land og selv japanerne elsker at tage billeder overalt hvor de kommer.
Jeg elsker også selv at tage billeder og tager gerne på foto ture enten alene, sammen med min mand eller venner fra sprogskolen.
Lige siden jeg kom her ud har jeg taget mange billeder, dengang var det mere for sjovt og jeg havde bare et almindelig digital kamera der ikke kunne så meget. Nu har jeg så fået en iPhone 4s, jeg fik den egentlig fordi min mand ville have jeg skulle have en jordskælvs alarm til når jeg er alene. Det er en japansk app. man kan downloade, som lyder ligesom alarmen på tv hvis der kommer jordskælv i det område man er, en virkelig dejlig ting at have, især om natten.
Men med iPhonen kom der jo også et kamera og det er virkelig så meget bedre end mit digital kamera. Mit nye kamera er meget bedre til at stille skarbt og farverne er meget bedre. Siden jeg fik den for omkring 3 mdr siden har jeg allerede taget over 1000 billeder og jeg er virkelig begyndt at gå meget op i det med fotografering, teknikker og vinkler.
Jeg tager billeder af alt, undtagen 1 ting og det er andre mennesker. Jeg kan simpelthen ikke få mig til det, jeg ved ikke hvorfor, men det kan jeg bare ikke. Jeg har et par venner der godt kan gå under betegnelsen amatør fotografer og de siger begge at for at være en god fotograf må man også kunne tage et portrat foto.
Problemet er at jeg ikke kan lide at stikke et kamera op i hovedet på nogle jeg ikke kender, selv om man er i et offentligt rum er der jo stadig noget der hedder privat livets fred. Jeg tænker tit over hvor går grænsen egentlig, hvad er det i orden at tage billeder af og hvad er ikke i orden. Men det må jeg nok fortsætte med at tænke over, en ting er hvertfald sikkert jeg ender aldrig som papparazi fotograf for det er jeg simpelthen ikke kold nok til at kunne gøre.
Jeg drømmer stadig om at få et professionelt kamera, med mange flere funktioner end iPhonen og hvor man kan sætte linser på der virkelig kan zoome ind så man kan tage virkelige flotte macro billeder af mindre dyr og blomster (og nej ingen mennesker).
Men det må nok vente lidt endnu, men jeg vil fortsætte med at tage billeder og hvem ved, måske en dag kan jeg også placeres i kategorien amatørfotograf.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar