Translate

tirsdag den 18. september 2012

Solsikke festival.















Her i Japan er det absolut ikke festivaler der er mangel på i sommerhalvåret. Der er alt inden for kultur, mad, blomster og fyrværkeri festivaler. Og da jeg fandt ud af der også var solsikker festival og efter som det er min ynglings blomst, kunne det kun gå for langsomt med at komme af sted. Med udsigten til at kunne få lov at fare vild på en mark på størrelse med en fodboldbane fyldt med solsikker, måtte hedebølge og 40 grader  bare være en del af oplevelsen. Så på med Dronning Magrethe hatten og ud i det blå.
Sommeren i år har været varm, meget varm. Men heldigvis har luftfugtigheden ikke været lige så slem som sidste år. Varmen kan jeg sagtens klare, det er mere luftfugtigheden jeg døjer med. Men i år har det været til at komme ud og nyde alle festivalerne. For tiden ligger vi omkring de 30 grader og det ser også ud til september vil blive varm. Natten er også varm, i en periode var vi ikke under 28 grader om natten, det var virkelig et helvede og man sover virkelig elendigt, men nu ligger den omkring 23 til 25 grader om natten og nej det gør det egentlig ikke meget bedre. Nu har vi haft en god lang sommer herude, så nu glæder jeg mig egentlig bare til det bliver lidt køligere, jeg vil gerne ned på de 20 til 25 grader, men det må vist vente lidt endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar