Translate

torsdag den 27. januar 2011

Sea side akvarium


hejhej


mysmys






Delfiner, de var noget svære at tage billeder af for de var godt nok hurtig


Det er altså en haj og den var altså rimelig stor selv om det ikke ser sådan ud på billede, jeg vil gætte på omkring 2,5 meter. Jeg synes faktisk hajer er nogle fantastiske dyr, jeg ved godt de kan angribe mennesker, men det er der også så meget andet der gør. En kinesisk delikatesse er hajfinnesuppe og det vil jeg simpelthen bare ikke have. Den måde de får fat i de finner på er totalt uacceptabelt og dyreplageri. Når de har fanget hajen skærre de finnen af og smider resten af hajen ud igen, men den er jo ikke død. Uden finnen kan den ikke svømme så den falder bare til bunden og ligger der og drukner langsomt for den kan ikke komme op til overfladen eller noget og det er for mig bare totalt uacceptabelt, det kan jeg bare ikke have sådan noget. Min mand har en gang spurgt mig inde i Chinatown om jeg ville prøve at spise hajsuppe, men han gør det aldrig igen, for der kom dyreaktivisten godt nok lige frem.


Det er søanemoner og de er selvlysende, jeg synes bare de er fantastiske flotte









Helt ærligt han er da bare så chamerende.


I mandags tog min mand mig med ud til et stort akvarium der ligger i syd Yokohama. Det hedder Yokohama Hakkeijima Sea Paradise. Der var mange store dyr, både isbjørne, sæler, hvalroser, hajer, delfiner og selvføldig en masse fisk, som findes i havet her omkring, det var godt nok noget anderledes end Nordsømuseumet i Hirtsals. Men jeg endte altså med at blive forelsket i den her hvalros der vejer over 1 ton, han var bare så chamerende og alle de tricks han gjorde for at få fisk. Jeg ville gerne have haft den med hjem til badekaret, det ville min mand så absolut ikke.
Indenfor har de et stort akvarium hvor der går en rulletræppe op gennem så det føles som om man står midt inde i akvariumet og hajer og fisk svømmer rundt om en, det er noget af en oplevelse når en haj svømmer rundt om en.
De har også skildpadder og jeg holder jo ret meget af skildpadder, så da min mand fortalte mig at nogle japaner drikker skildpaddeblod fordi de tror det giver kraft og energi ramte jeg totalt det røde felt. HALLO, skildpadder er altså en truede dyreart så det er bare overhovedet ikke acceptabelt, om det så giver overnaturlige krafter er det stadig ikke acceptabelt.
Vi så også et show med delfiner og pingviner og andre dyr, men der har jeg desværre ikke billeder fra, for mit i det hele begyndte kameraet at blinke, der var ikke mere batteri hvad jeg blev ret irreteret over og vi kunne ikke finde nogle nye vi kunne købe. Jeg vil gerne derud igen for vi nåede kun at se 1 af de 3 akvariumer vi havde adgang til. Jeg vil også gerne se hele delfinshowet, for i øjeblikket viser de ikke hele showet fordi nogle af delfinerne ikke tør komme ind i det store bassing fordi de 2 nye store hajer også er i det bassing. Vi var der kun i 3 timer, fordi det var efter jeg havde været i skole og i vinterhalvåret har de kun åben til kl 17.00, så til sommer hvor de har åben til klokken 20 og en dag vi begge har fri samtidig vil jeg gerne derud igen og se resten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar