Translate

torsdag den 20. januar 2011

Kawasakidaishi Tempel


Lille helligdom i Kawasaki Templet


Statue i templet



Løvestatue



Løvestatue



Buddhastatue



Endnu en statue



Siddende buddahstatue der står ude i en sø bag ved templet



Klokke i templet, den er mere end 200 år gammel



man kan enten tage noget vand at drikke eller man kan vaske hænderen inden man går ind og beder

Krukken er til røgelsepinde, som man sætter ned og man vifter røgen ind på sig for at bringe held eller for at helbrede en del at kroppen hvor man er syg. Jeg viftede røg op med hovedet i håb om at jeg ville blive god til at lære japansk, jeg fik en sindsyg hovedpine af det, om det var fordi mine hjerneceller udvidede sig er endnu uvist, men man har vel log at håbe.


Endnu en statue


Kawasaki tempel. Det oprindelig tempel blev opført i 1128, men der er ikke noget af det der eksistere den dag i dag. Det har været opbygget flere gange, senest efter 2. verdenskrig hvor stedet blev bombet.


Pagode ved templet, desværre ikke særlig gammel da den er fra 1984, men smuk er den. Jeg holder meget af pagoderne, jeg synes de er fantastiske bygninger.

På vej op mod templet. Og nej mor man kan ikke tage billeder uden der kommer andre mennesker på, det er ganske simpelt bare umuligt her, for jeg ved det første du siger er hvorfor jeg ikke kunne vente med at tage billedet til der ikke var nogle der.


Traditionel nytårsdekoration


Kawasaki tempel



Gaden op til templet.
Templet har sin egen webside på engelsk, hvis du vil vide mere. http://www.kawasakidaishi.com/english/index.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar