Translate

mandag den 25. maj 2020

Gå-turs billeder.

I dag gjorde jeg noget som jeg faktisk ikke kan huske hvornår jeg sidst har gjort. Jeg havde mit kamera med da jeg var ude for at gå en tur. Efter ikke at have gået den sidste uges tid pga regn, lyn, torden og manglende lyst så havde jeg set frem til i dag med solskin og lune temperature så jeg kunne komme til at genoptage mine gå-ture. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft mit kamera med på en af mine gå-ture rundt i nærområdet. Jeg tror mest fordi jeg er blevet så vant til området at jeg ikke rigtig ser magien mere og fordi at jeg allerede har taget så mange billeder hele året rundt at jeg bare ikke rigtig kan find inspirationen til at få nogen billeder. 



Jeg kan jo egentlig godt lide at tage billeder og jeg har fundet stor glæde i at have fotografering som en hobby. Man kommer ud og får en masse frisk luft og man lærer at ligge mærke til de små ting for at få nogen anderledes billeder. 
Jeg tror faktisk ikke jeg har taget billeder siden vi var i Thailand i oktober sidste år. Har jeg taget billeder har det bare været med mobilen. 
For et par mdr. siden begyndte jeg at følge en side på FB der hedder Objektivt set-fotoblog. Han kommer fra samme område i Danmark hvor jeg selv kommer fra, altså Nordjylland. Han tager de mest fantastiske billeder af naturen og skjulte perler i Nordjylland. For mig er det virkelig dejligt at kunne følge med i årstidernes gang hjemme i Danmark fra et velkendt område.  



Det er også efter at jeg begyndte at følge denne side at jeg langsomt har fået lyst til at tage kameraet med på tur igen. Det er jo ikke fordi magien ikke er der mere, det er fordi jeg ikke kan se den mere fordi for mig er det bare hverdag. Jeg har et kæmpe nær-område ikke bare her i Yokohama men også de nær-liggende områder så som Tokyo, Shizuoka og Yamanashi. Så for at finde magien igen tog jeg mit kamera med ud på min gå-tur. 



Turen gik ned til parken cirka 20 minutter fra hvor vi bor. Midt i parken ligger et indelukket område som er en slags fugleresavat, men der var absoult ingen fugle i dag. Ikke en gang en almindelig grå-and, lappedykker eller fiskehejre og eftersom der ingen fugle var endte det mest med at blive blomster jeg fik taget billeder af. Men trods der ingen fugle var, var det dejligt at være ude med kameraet. 
Det er så vigtigt at få aktiveret ens sanser, så man ikke bare falder hen, men også for at holde hjernen skarp, for at kunne komme med input ved sociale begivenheder og være del af samtalerne. Alle har forskellige hobbyer, men hobbyer er så god en måde at skærpe ens sanser på. Og når man så ligefremt kan slå 2 fluer med et smæk, gå-ture og fotografering, så kan det jo ikke være ret meget bedre. 



Her til aften er undtagelses tilstanden blevet ophævet i hele Japan så selv om man stadig skal passe på og helst ikke må tage til andre amter hvis ikke det er strængt nødvendigt så håber jeg at det gør det nemmere at komme omkring inden for den næste mdr. tid så jeg har andre muligheder for at komme ud med kameraet og tage billeder andre steder end lige her hvor jeg bor. 



Til trods for at jeg ikke har brugt mit kamera siden oktober sidste år så synes jeg ærlig talt jeg fik nogen ok billeder ud af det. Jeg er især glad for billedet med sommerfuglen, jeg så en del forskellige sommerfugle, men ingen af dem ville sidde længe nok til at jeg kunne få et billede. Med undtagelse af denne ene grå sommerfugl med sorte cirkler som var meget fotogen. 
Jeg har googlede hele eftermiddagen og jeg kan desværre ikke rigtig finde noget der ligner min sommerfugl, så hvis der sidder nogen derude der ved en masse om sommerfugle og ved hvad det er for en vil jeg meget gerne høre fra jer. 

2 kommentarer:

  1. Wauw,nogle smukke billeder. Jeg gad virkelig godt at jeg kunne tage så smukke billeder. Jeg synes bare altid at tingene aldrig kommer til sin ret på billedet, når jeg prøver ��

    SvarSlet
  2. Hej Line,
    Tusind tak. Jeg er rigtig glad for at høre du kan lide mine billeder.
    Sådan havde jeg det også i starten da jeg begyndte at tage billeder. Det eneste at gøre er at blive ved med at tage billeder og se på hvordan andre tager billeder og så lige pludselig en dag er den der.

    SvarSlet