Translate

torsdag den 2. januar 2014

2014 - Hestens år.

 
 
 
Godt Nytår og velkommen til Hestens år. I Japan er hvert år repræsenteret med et dyr og i år er det hesten. Det kommer fra Kina, men anvendes også i Taiwan og Korea. Det siges at man arver karaktertræk fra det dyr, hvis år man er født i.
 
I Japan er Nytår den største helligdag. Det er helligdag fra 1. Januar til og med 3. Januar. Man fejre det med at gå i tempel og købe lykke amuletter med en hest på. Derudover besøger man familien og spiser en masse lækkert mad. Nytår er også en af de største rejse perioder i Japan, hvor folk rejser hjem til det område hvor de er født.
 
I Japan bliver man ikke spurgt om hvilket årstal man er født i, man bliver spurgt om hvilket dyr man er. Nogen vil nok synes det er en pænere måde at spørge om ens alder, så slipper man også for den pinlige situation der kan opstå, hvis man skyder helt ved siden af.
Når man først ved hvilket dyr en person er, er det nemt at regne sig frem til et årstal, der er nemlig 12 år mellem hvert dyr.
Såleder er personer født i 1906, 1918, 1930, 1942, 1954, 1966, 1978, 1990, 2002 og folk der bliver født i år altså født i hestens tegn.
 
Stærke sider : Gode til at kommuniker og vil gerne være i centrum.
                       Kloge og venlige over for andre.
                       Glade og meget snaksalige, men også stædig.
                       Kan lide at underholder og at være i store menneske mængder.
                       Populær blandt sine venner.
                       Aktiv på sin arbejdsplads og nægter at give op.
 
Svage side :  Deres interesse over for andre kan være meget overfladisk, da de har et store ego.
                     De er temperamentsfulde, selvstændige og lytter ikke til andres råd.
                     De har mange "jern i ilden", men fuldføre sjældent et projekt, inden de har fundet noget 
                     nyt at kaste sig over.
 
Om man vil tro på det eller ej er helt op til en selv. Personligt synes jeg det er spændende at læse om, for det fortæller mig noget om det land jeg har bosat mig i. Jeg tror på der er mere mellem himmel og jord end det blotte øje kan se, men det er aldrig noget der kommer til at styre mit liv i sådan en grad at jeg skal have lagt horoskoper der diktere hvordan jeg skal leve mit liv, det kan jeg godt selv finde ud af.
Mit dyretegn er slangen, så sidste år var et specielt år for mig da det var slangens år. Og jo, jeg synes sidste år var et godt år og når jeg går ind og læser om slangen og hvad det er for et dyr og dens karaktertræk kan jeg da genkende en hel del ting i mig selv, så hvem ved, måske er der noget om det.
 

Ha' et godt og glædeligt Nytår 2014.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar