Translate

fredag den 27. december 2013

Krysantemum.



En ting man også finder i mange forskellige størrelser og varianter om efteråret er krysantemummer. Det alt fra små mini bonsai træer til 1 blomst så stor som to hænder.
Mange tror fejlagtigt at kirsebær blomsten er Japans national blomst, men det er den ikke. Kirsebær blomster er Japans national træ, men krysantemum er der i mod Japans national blomst og det er den fordi Kejserens sejl er en guld krysantemum.
Første gang jeg besøgt Japan og da jeg boede derude i starten var jeg meget forvirret over det her med sejl og hvilket der tilhøre hvilken klan, det er jeg i øvrigt stadig for der er virkelig mange forskellige. Men jeg har efterhånden også lært at det har noget med stedets historie og hvilket shogun det har tilhørt i tidernes morgen. Men det må blive et andet indlæg for sig selv senere, for det kan godt blive en lang historie. Men der er et sejl jeg med sikkerhed kan genkende hvor end jeg færdes i Japan og det er Kejserens guld krysantemum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar