Translate

mandag den 21. november 2011

Marmorkage.

Jeg elsker at bage, desværre får jeg bare ikke lov til at bag så meget som jeg egentlig gerne ville. Men jeg har da fået bagt en marmorkage som er en af mine ynglingskager. Jeg er ikke så meget til kager med nogen form for flødeskum, creme eller glasur så dette her og cup cakes er lige efter mit hovede.

250 g mel, 240 g sukker, 3 æg, 125 g margarine, 1 1/4 dl mælk, 1 1/2spsk kakaopulver, 1 tsk bagepulver, 1 tsk vanille og rasp til formen.

Rør sukker og margarine hvidt. Rør æggeblommer i, men gem hviderne. Rør bagepulver, mel og vanille sammen og tilsæt det skiftevis med mælk. Pisk hviderne og vend dem i. 1/3 af dejen tages fra og blandes med kakaopulver. Smør en sandkageform med smør og drys godt med rasp. Lig et lag hvid dej og derefter kakaodejen og slut med resten af det hvide dej.
Bages i 40 minutter ved 175 grader, måske den skal have lidt mere, men du kan mærke efter med en kødnål.
Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar