Translate

torsdag den 31. marts 2011

Kyoto.


Lige siden jeg var i Kyoto første gang har jeg altid gerne ville tilbage for der er så mange fantastiske ting at se og opleve. Kyoto var engang hovedstad i Japan og byen betragtes stadig som et sted af tage hen hvis man vil opleve fortidens Japan.

Det ser nu endelig ud til at jeg får mulighed for at komme tilbage, da vi er blevet inviteret dertil af min mands mor i 3 dage. Jeg er allerede gået i tænkebox for at finde ud af hvad jeg har lyst til at se denne gang og derfor sad jeg og kiggede på nogle tidligere billeder fra Kyoto, da det slog mig at jeg ikke har delt nogle af mine tidligere billeder fra Kyoto med jer.

Disse billeder er fra en absolute "must see" i Kyoto, nemlig Kinkakuji eller guldpavillonen. Originalen blev opført i 1397 af shogunen Ashikaga Yoshimitsu, det der står der idag er en kopi fra 1955, fordi en munk der passede templet blev så forelsket i det han han brændte det ned. Der skulle findes en roman af Mishima Yukio der hedder The Golden Pavilion, hvor hele historien står beskrevet. Men selv om det kun er en kopi er den stadig fantastisk og det er også værd at gå en tur rundt i parken hvor templet ligger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar