Translate

lørdag den 6. november 2010

Tatoveringer.

I Japan har tatoveringer en special betydning, de signalere at man er en del af den japanske mafia, yakuza.
Almindelige mennesker har ingen tatoveringer, for så vil du ikke kunne få adgang til et spa. Spa og varmekilder er meget populært i Japan og det er noget folk meget ofte benytter.
Da jeg var yngre ville jeg gerne have en tatovering, men idag er jeg glad for af jeg aldrig fik gjort noget ved det, for så ville størstedelen i det spa jeg kon ind i nok hurtigt forsvinde. Ok, overdrivelse fremmer forståelsen. Nu er jeg jo ikke japaner og japanere ved god at udlændinge med tatoveringer ikke nødvendigvis er medlem af mafiaen.
Der er også en anden måde man kan se om en person er fra mafiaen, de mangler er led af lillefingeren. Det er hvis de har gjort noget forkert og er blevet irettesat af et højrestående medlem.
Der findes en bog der hedder "Hostess for Mafiaen"og er skrevet af en dansk pige der hedder Annette Duncan Carter, hun har boet i Japan og har arbejdede for mafiaen som en slags glædespige, der skulle lokke penge ud af rige japanere, den er faktisk ret så interesant læsning.
Det med tatoveringerne får mig også til at tænke på en film med Viggo Mortensen, den der hedder Eastern Promise. Viggo spiller en politibetjent der infiltrere den russiske mafia og det meste af hans krop er dækket af tatoveringer, der fortæller hvilken forbrydelser han har begået og hvilke fængsler han har siddet i. Det er lidt det samme tatoveringer fortæller i Japan.
Jeg kan huske et interview med Viggo Mortensen hvor han fortæller at en after gidder han ikke vaske dem af fordi det tager lang tid om morgen at lave dem, så han går ud på en restaurant for af spise og der er et ældre ægtepar der bliver så bange for ham pga tatoveringerne at de ikke vil sidde ved siden af ham.
Jeg kan godt lide tatoveringer, der er mange hvor det ser godt ud. Man skal bare være sikker når man får lavet en for den er der resten af livet og for alle er det ikke bare en måde at udsmykke kroppen på. Selv om jeg synes det ser godt ud vil jeg ikke have en tatovering. Jeg vil gerne have så jeg kan gå i spa uden at skræmme nogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar