Translate

torsdag den 20. januar 2011

Kaninens år


I år er der kaninens år, hvis man følger den kinesiske-japanske kalender. Vi var i Chinatown for at spise forleden og vi så på en masse lykkeamuletter, kaniner. Jeg har valgt dennne til at være min lykkeamulet for i år, for jeg synes den var så sød. Den er lyslilla og den skal gerne bringe succes. Så jeg håber på succesen vil komme i form af at jeg kan falde godt til herude og at jeg vil få succes med at lære sproget.
Jeg har allerede døbt den Ninka efter kaninen i Peter Plys, fordi det er min ynglings tegnefilm.
Desværre, hvis man skal følge buddistisk tradition, skal jeg brænde den næste år når jeg køber en ny lykkeamulet for næse år, men jeg har bare ikke særlig meget lyst til at Ninka skal brændes. Herude er kaniner også det helt store inden for kæledyr lige i øjeblikket, men vi skal nu ikke have nogle levende kaniner, jeg kan godt nøjes med denne her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar