Translate

lørdag den 1. marts 2014

Is med kirsebærblomst eller roser.




Så nærmer foråret sig og det kan man godt set på supermarkernes varesortiment, især hvis man er til ting med smag af kirsebærblomster.
Haagen Dazs har i anledningen af deres 30 års jubilæum udgivet 2 speciel is her i Japan. En med smag af kirsebærblomst og 1 med smag af roser. De har været det helt store samtale emne her i Japan siden de blev sat til salg og folk er meget delt i holdningen om hvad de bedst kan lide. Jeg var selvføldig nødt til også at skulle prøvesmage, så jeg bedre kunne sætte mig ind i hvad det hele gik ud på.

Is med roser.
Min første reaktion var, det må være sådan shampoo smager. Oven på isen er det et lag gele og jeg synes det har en meget kraftig smag. Det er ikke en ubehagelig smag, men jeg kunne alligevel ikke lide den særlig meget. Det var nok tanken om shampoo der spillede for meget ind.

Is med kirsebærblomst.
Denne her var ikke nær så kraftig i duften. Også på denne is ligger der et lag gele oven på, men det synes jeg ikke gjorde noget. Denne her var meget mere behagelig at spise, man kunne fornemme kirsebærblomsterne uden det blev for meget i modsætningen til den med roser. Det jeg specielt godt kunne lide ved denne is var at i eftersmagen er der en sart smag af stjerne anis, som jeg synes passer godt til isen. Jeg kunne klart bedst lide denne is.

Begge is er dejlige bløde og har en lækker cremet konsistens. At der er gele på toppen synes jeg ikke gør noget. Den eneste ulempe er at de desværre kun sælges i små bægere og i en begrænset periode.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar