Translate

lørdag den 8. februar 2014

Fotografering.


Det går rigtig godt med min fotografering, det synes jeg hvert fald selv. Jeg var så heldig at få noget af det foto udstyr jeg har ønskede mig i julegave, for at kunne tage en bestemt slags billeder.
Jeg er vild med billeder med lang eksponering, det er den teknik man bruger til at tage billeder med om aften, men man kan også gøre det om dagen, så kræver det bare et bestemt slags filter man sætter på objektivet for at blokere for lyset, uden det vil man bare få et hvidt billede p.g.a. over eksponering.
Det filter jeg taler om hedder i øvrigt et ND Variabelt filter. Men uden det kan man ikke tage billeder med lang eksponering i dagslys.
Det er specielt flot at bruge hvis man vil tage billeder af vandfald og samtidig vil have det silkebløde look vandet får, som på mit billede øverst. Det er faktisk ikke så svært, man skal bare have det rigtige udstyr. Men det får jeg en hel del tid til at gå med i øjeblikket, at eksperimentere med hvornår noget er for lang tid og hvornår det er for lidt tid. Men det her billede er lige tilpas, synes jeg da selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar