Translate

mandag den 7. september 2015

Takizakura ( fra arkivet )

Sidste år i slutningen af april havde vi en mindre road trip til Fukushima. Jeg er vild med kirsebær blomster og jeg kan gå helt i ekstage i april mdr når de står i fuld flor. Det er en ting jeg glæder mig afsindigt meget til hvert år. Men jeg havde altså udset mig Fukushima som destination for min besættelse af kirsebær træer. Og hvorfor så lige Fukushima ??? Jo, fordi i Fukushima står det kirsebær træ der anses for at være det største i hele Japan. Det står helt alene for sig selv ude midt på en mark i en lille by der hedder Miharu. Det er bare en lille flække man højst sansynligt ikke når at opdage man er kørt igennem hvis man er på de kanter, men i april kommer der op mod 300.000 turister bare for at se og blive fotograferet foran dette ene træ. De har ligefremt bygget en scene foran træet så man på skift kan stille sig op foran træet og få taget det helt rigtige billede. Jeg husker stadig turen til Miharu som noget helt specielt for det er virkelig et helt fantastisk træ.

Du kan læse lige her hvad jeg skrev om stedet sidste år lige efter vi var kommet hjem igen.



2 kommentarer:

  1. WOW hvad skal jeg sige andet en WOW. Håber en dag at kunne opleve dette bliver helt vild, efter at have set din video og de smukke billeder. Smukt!!!!

    SvarSlet
  2. Hej Annette,
    ja april mdr er en magisk tid her i Japan når kirsebær træerne står i fuld flor. Det er en af de ting man skal opleve for fuldt ud at forstå hvor flot det er.

    SvarSlet