Translate

mandag den 4. august 2014

Lyden af cikader.





Jeg har nu været tilbage i Japan i nogle dage, men jeg har været så træt efter den lange flyve tur at jeg har haft svært ved at finde mig selv og min egen rythme igen.

At her er varmere end i Danmark gør det heller ikke nemmere og jeg vil slet ikke overveje hvor høj luft fugtigheden er.

En ting jeg overhovedet ikke har savnet ved Japan mens jeg var i Danmark er lyden af cikader. Men jeg blev hurtigt mindet om dem så snart jeg trådte ud af flyet i Narita lufthavnen. De larmer døgnets 24 timer i over 1 mdr. I starten er det vildt irreterende men man vender sig alligevel til det på et tidspunkt, men det kan godt være svært at falde i søvn og er man allerede ude af balance, ja så bliver det overhovedet ikke bedre med den overdøvende larm af 1000-vis af cikader.

Vi skal flytte til en ny lejlighed på torsdag. Den ligger tættere på min mands arbejde så han ikke behøves at vågne kl 03.00 når han har morgenvagter men kan sove lidt længere.

Jeg er lidt træt af at skulle flytte til en mindre lejlighed end det hus hvor vi bor nu. Men da min svigerfar har valgt at sælge huset fordi det er for gammelt og ikke kan betale sig at koste en masse på det i renovering er grunden nu blevet solgt og vi skal flytte i en lejlighed.

Men ærlig talt jeg har hverken energi til at flytte eller særlig meget lyst til at flytte til et nyt område hvor jeg overhovedet ikke er kendt. Jeg kan stadig tydelig huske i starten da jeg kom herud hvor lang tid det tog mig inden jeg kunne finde sån nogenlunde rundt, jeg håber bare på det går hurtigere denne her gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar