Translate

onsdag den 5. marts 2014

Sakura (cherry blossom) 桜 花見





Så er de første prognoser for hvornår kirsebær blomsterne springer ud kommet. Hvis man kunne tænke sig at opleve det her i Tokyo området vil de begynde at springe ud om 3 til 4 uger og om cirka 5 uger vil de nok så i fuld flor, men man skal selvføldig tage i forbehold at naturen er svær at spå om.

Når kirsebærblomsterne står i fuld flor er det nok den bedste uger på hele året i Japan. Hvis man virkelig vil opleve japansk kultur så skal man være her mens de blomstere. Der findes ikke noget mere afslappende end at holde skovtur under et kirsebær træ og bare ligge at kigge op i det lyserøde hav af blomster.

Jeg glæder mig altid helt vild til denne uge for den er så speciel, idet de jo kun står meget kort tid.

Jeg skal selvføldig nok poset billeder at kirsebærblomsterne når de springer ud, jeg er ude med mit kamera hver ledig stund jeg har mens de blomstere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar